Zdravý životný štýl začína vyváženou stravou.

  • Potravinová pyramída: základ zdravej a vyváženej stravy.

Potravinová pyramída je schéma, ktorú vytvorili odborníci na výživu. Ilustruje dôležitosť každej kategórie potravín a pomery, v akých by sa mali každý deň konzumovať.

Táto pyramída vychádza zo štandardnej diéty v hodnote 1800 - 2000 kcal denne.
 

 

  • Typy, ako lepšie jesť:
    • Vyhnite sa pochúťkam alebo zjedzte niečo zdravé ako kúsok ovocia alebo nízkotučný mliečny výrobok (0 %).
    • Pite veľa vody, zeleného času a bylinkových čajov (bez cukru). Odporúča sa denne vypiť minimálne šesť veľkých pohárov vody.
    • Jedlá si naplánujte, pomôže vám to nerozhodnúť sa pre riešenie na poslednú chvíľu, ktoré bude iste bohaté na tuky a kalórie.
    • Nevynechávajte jedlá a dajte si malé jedlo večer ako napríklad šalát s grilovaným kuracím mäsom s nízkotučnou octovou zálievkou.
    • Počkajte, kým pocítite hlad; niekedy si to vyžiada trochu trpezlivosti.
    • Pri jedle seďte a jedzte pomaly, nerobte si starosti, či dojete poslední!
    • Začnite si viesť diétny denník či poznámkový blok, zapisujte si, čo jete a kedy jete. Rýchlo objavíte svoje slabiny.
    • Nikdy nechoďte na nákup s prázdnym žalúdkom, pravdepodobne by ste nakúpili zbytočné jedlá bohaté na kalórie.
    • Zabudnite na hotové jedlá, viac času strávte prípravou vlastných nízkotučných jedál.