Zdravá výživa zameraná na znižovanie hmotnosti by mala byť súčasťou uceleného programu. Preto má pyramída ďalšiu vrstvu v spodnej časti, ktorá predstavuje fyzickú aktivitu. Ukazuje, že 30 minút pohybu denne je veľmi dôležitých pre zdravý životný štýl. Metabolizmus spotrebúva viac energie na ľudské svaly ako na ľudské tukové bunky. Preto vám druhý krok - Viac sa hýbte – pomôže znížiť hmotnosť.

  • Rady, ako cvičiť viac:
    30 minút fyzického cvičenia spolu s diétou je kľúčom k úspešnému znižovaniu nechcenej hmotnosti. Jednoduché pohyby každý deň vám pomôžu dosiahnuť dennú odporúčanú dávku pohybu.
    • Zaplávajte si alebo sa s priateľom či priateľkou zapíšte do tanečnej školy.
    • Ak máte telefón, neseďte, radšej sa poprechádzajte.
    • Kráčajte po eskalátoroch.
    • Použite schody namiesto výťahu.
    • Ak používate výťah, vystúpte o jedno poschodie nižšie a zvyšok choďte pešo.
    • Domáce práce sú dobrým spôsobom spaľovania kalórií, takže vytiahnite vysávače, metly a utierky!
    • Zahrádkárčenie je tiež výborným spôsobom ako spáliť niekoľko kalórií, takže již neváhajte a choďte von pracovať na zahradke či posekať trávnik!
    • Zvyknite si zaparkovať pri nákupoch čo najďalej, ako sa dá.
    • Poprechádzajte sa po obchodoch; chvíľka rýchlej chôdze spáli až 200 kalórií.
    • Zabudnite na auto alebo MHD: chlieb si choďte kúpiť pešo alebo na bicykli. Ak bývate v meste, vysadnite o jednu alebo dve zastávky skôr.
    • Zacvičte si vždy, keď je na to príležitosť (v kancelárii, v MHD). Pri umývaní riadu stojte na špičkách, pomôže vám to pri tvarovaní lýtok!